راهنمای مبتدیان هودها و کابینت های ایمنی
نوشته شده توسط : علی علوی

راهنمای مبتدیان هودها و کابینت های ایمنی

مانند هر آزمایش ، انتخاب تجهیزات محافظ شخصی مناسب ضروری است. در این مجموعه نگاهی خواهیم انداخت که انواع مختلف هودها به زرادخانه PPE شما چه چیزهایی اضافه می کنند ، و اینکه شما چگونه می توانید با استفاده از آنها سود ببرید.

اول ، چرا من حتی به هود احتیاج دارم؟

انجام انواع سنجش ها روی یک نیمکت باز معمول است. اما ، هنگامی که کار با میکروارگانیسم ها ، بردارها ، شاتل های RNAi یا سایر مواردی را که با خطرات بهداشتی مشابه مجموعه ای از واکنشگرهای شیمیایی روزمره طبقه بندی می شوند ، شروع می کنید (البته به موجوداتی که به اندازه کافی عفونی هستند و از فردی به فرد دیگر سرایت نمی کنند ) ، شما به حفاظت اضافه شده ای نیاز دارید که فقط نوع خاصی از هود می تواند ایجاد کند!

به زبان ساده ، یک هود آزمایشگاهی با قرار دادن آنها در پشت یک میدان نیروگاهی از شما در برابر اشکالات بد محافظت می کند  و به شما کمک می کند تا آن اشکالات بد و سایر واکنش دهنده های مضر از آلودگی متقاطع و واکنش متقابل با هر چیز دیگری جلوگیری کنند.

هود دود معمولی

یکی از متداول ترین هودهایی که از آن استفاده خواهید کرد ، هود داکت دائمی هوای ثابت (CAV) است که هوای ناسالم را از طریق دودکش از آزمایشگاه خارج می کند.

تعداد کمی تغییرات در این موضوع وجود دارد ، بنابراین در اینجا برخی از محبوب ترین انواع که باید در مورد آنها بدانید وجود دارد:

هود غیر بای پس

برای این هودها قانون کوتاه تر است که ارسی پایین تر ، محافظت بیشتری می کنید. اما ، هرچه دهانه کوچکتر باشد ، سریعتر هوا به داخل کاپوت کشیده می شود تا همان حجم جریان داشته باشد. اگر ارسی را خیلی بالا ببرید ، هود م effectiveثر نیست. آن را کاملاً ببندید و جریان هوا آنقدر شدید است که در واقع می تواند باعث شود هوای بد به سمت شما خارج شود!

دور زدن هود

مانند هود CAV غیر بای پس اما با دهانه اضافی که بالای ارس ساخته شده است. با کاهش دهانه ارسی ، دهانه بای پس افزایش می یابد تا هوا بتواند از بالای هود نیز کشیده شود تا در عین ثابت بودن سرعت جریان باشد.

کم جریان بای پس جریان / عملکرد بالا

این یک سبک جدیدتر از هود است که چند تغییر مانند توقف ارسی ، ارسی های افقی ، وسایل الکترونیکی را برای تنظیم بادگیرها و فن ها به شما کمک می کند تا هوای محل تنفس خود را تنظیم کنید.

هود حجم هوا کاهش یافته است

این هود از یک دمنده کوچکتر ، ایستگاه های ارسی و بلوک های دور زدن برای کاهش حجم هوا در کاپوت استفاده می کند. این یک صرفه جویی در انرژی برای آزمایشگاه است ، اما همچنین به این معنی است که در مقایسه با هودهای بخار معمولی ، آزمایش کمتری می توانید برای آن استفاده کنید.

سایبان هود سایبان

معادل آزمایشگاه فن تهویه منازل در خانه شما: فقط برای موارد غیر سمی و غیر خطرناک که بخارهای بی اثر ، بخار یا دود را تکامل می دهند ، استفاده کنید.

هودهای تخصصی

برای برنامه های خاص تر ممکن است مشاهده کنید:

هودهای هضم اسیدی که به منظور مقاومت بیشتر در برابر اسید ، با پلی پروپیلن و پلی کربنات ساخته می شوند ، نه فقط اپوکسی و فلز.

هودهای جریان پایین که هوا را از طریق میز کار می مکند و شما را از گازهای سنگین تر از هوا نجات می دهد.

هودهای رادیو ایزوتوپ با فولاد ضد زنگ اندود شده و به اندازه کافی مقاوم برای محافظ های سرب شما ساخته شده اند.

هودهای شستشوی آب که با پاشیدن باقی مانده باقیمانده روی دیوارها و نیمکت ، به ایمنی شما کمک می کنند.

تعجب آور است که هودهای مختلف بخار مختلفی وجود دارد ، بنابراین باید مراقب باشید که از هود مناسب برای نیازهای خود استفاده کنید. به هر علامت روی صورت هود خود توجه ویژه داشته باشید. خواه به یک هود معمولی نگاه کنید یا نوع دیگری این به شما کمک می کند دریابید که چه محصولی موجود است و چه مواردی را می توان در داخل آن استفاده کرد.

جهت مشاهده مقاله هودهای بخار چیست؟ کلیک نمایید.

تحریریه نور صنعت فردوس




:: موضوعات مرتبط: جی تک , ,
:: برچسب‌ها: هود آزمایشگاهی, هود شیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 108
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 دی 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: